Geachte, wij hebben bij een leverancier een offerte ondertekend 06/2022 voor de plaatsing van ons sanitair in een nieuwbouw (aangepaste woning mijn man is invalide). Eind december 2022 wil hij niets meer doen.
De gebreken en niet nakomingen:
radiator badkamer niet geplaatst / douchekraan verkeerd aangesloten en beschadigd / bij leeglopen bad trekt hij douchegoot leeg lawaai en stank / waterontkalker niet geplaatst / ventilatiesysteem Viesmann besteld en zonder ons weten Vasco geplaatst en deze is momenteel defect insijpelen water en komt deze niet herstellen. / Viesmann condensatieketel geplaatst op offerte 25 Kw geplaatst toestel 19 Kw en de waterdruk moeten we om de 5 dagen bijvullen, en voegen in badkamer nat waarschijnlijk lek in vloerverwarming, en de pomp van de ketel blijft continue draaien ook al gebruikt men geen warmwater of verwarming. Zonnepanelen ook in offerte wil deze niet meer plaatsen, omdat wij hem hebben aangesproken over al de problemen en niets doet, en hebben Viesmann gemeld hoe hij tewerk gaat als verdeler van het product.
Wij en architect kan hem niet meer bereiken en antwoord op niets meer, alsook is alles betaald en zijn de facturen ook foutief zaken dubbel gefactureerd en teveel uren gefactureerd tegenover de offerte. Wij hebben een advocaat geraadpleegd en deze heeft 1 brief geschreven en zijn advocaat heeft daarop geantwoord "dat zogezegd alles correct is" terwijl hij van heel wat zaken niet op de hoogte is.
Wij kunnen onze advocaat geen verdere acties laten uitvoeren aangezien de aanrekening "gesprek en brief" voor ons onbetaalbaar zijn en dus nog zullen oplopen bij meer info. En aangezien wij moeten rondkomen met een invalide uitkering, kan u dat hopelijk ook begrijpen. Onze vraag is nu wat kunnen wij nu nog ondernemen of ergens betaalbare hulp vinden? Verblijf met vriendelijke groeten