Op 6 april is op verzoek van Fluvius onze gasmeter vervangen door een nieuwe meter. De monteur was snel klaar, liet mij zijn tablet tekenen en ging weg. Ik liep daarna naar de kelder, waar de meter hangt, om het licht uit te doen en rook een gasgeur. Ik was met mijn 3 kinderen alleen thuis en ben direct naar buiten te gaan. Ik belde Fluvius of het normaal is dat ik gas rook. Nee, dit was niet normaal. Blijf buiten er komt iemand kijken. Na enige tijd nog eens gebeld, weer werd eerst gevraagd waar bent u, waar woont u etc. Advies om gaskraan dicht te draaien. Ik durfde het huis niet in en heb mijn man gebeld, hij werkt in de buurt. Mijn man heeft de gaskraan dichtgedraaid. Nog steeds niemand van Fluvius te bekennen. Weer gebeld. Weer eerst de vragen wie bent u etc. Ondertussen verlies ik mijn geduld. Er komt iemand wordt gezegd. Omdat het zo lang duurt allemaal brandweer gebeld. Zijn gekomen en constateerden een gaslek bij de aansluiting van de meter. Advies te wachten op de monteur van Fluvius. Ondertussen zitten mijn kinderen en ik al meer dan uur in de auto voor het huis. Ik was ook thuis aan het werken die dag. De monteur van Fluvius komt. Bevestigd dat het niet goed was aangesloten. Heeft het lek gemaakt. Ik dien dezelfde dag een klacht in bij Fluvius. Ten eerste zijn wij in een onveilige situatie terecht gekomen. Toevallig door mij ontdekt dat het naar gas rook anders had het anders kunnen aflopen. Ten tweede het langzame handelen van Fluvius. Telkens maar weer opnieuw uitleggen wie je bent waarvoor je belt etc. Na veel gebeld te hebben hoe het zit mijn klacht wordt gezegd dat ik morgen antwoord krijg op mijn klacht. Wat als ze mij nu afschepen met een simpel excuus? Waar zou je eventueel recht op hebben als morele vergoeding voor deze situatie die ontstaan is?
Verder ontvingen wij van Total Energies een jaarafrekening van eind november tot de datum van de nieuwe meter. Aangezien dit in de dure wintermaanden valt komt de factuur uit op 2000 euro te betalen voor 5 mei! Onze jaarfactuur hebben wij eind november 2022 betaald. Zijn wij verplicht te moeten ophoesten? Wij hebben niet eens gevraagd om een nieuwe meter!