Hallo allemaal.
Ik heb in 2021 een casco woning met mijn vriendin gekocht . Nu zijn wij recent verhuisd naar deze woning en willen wij beginnen met de werken buiten. Ik zou nog ongeveer 30 cm grond moeten ophogen zodat de zwarte boord onder aan de woning niet meer zicht baar is.
Nu wist mijn buurman te vertellen dat in de omgevingsvergunning staat dat ik niet zomaar mag ophogen tenzij dat ik 1 m van de perceels grens afblijf. ( dit heb ik ook nagelezen in de vergunning en klopt effectief) maar dan heb ik nog maar vanaf de perceels grens tot aan de zijkant van mijn huis 2 m ipv 3 m om mijn auto in te rijden.
Nu heb ik naar de bouwheer gebeld en dit probleem uitgelegd en hij wist mij te vertellen dat ik het beste een papier kan opstellen met mijn buurman om over de volledige 29 m langs de perceels grens een aqua drain ( regen goot) te plaatsen. Ik heb het gevoel alsof hij mij simpelweg gewoon gemakkelijk afwimpelt.
Mijn buurman gaat hiermee akkoord maar dit is natuurlijk weer een grote kost ….
Mijn vraag is : Is de bouwheer hiervoor aansprakelijk ? Want ik wist hier helemaal niks van toen ik de cascowoning kocht ?
Alvast bedankt .