Beste allen,
Is rubriek Verzekeringen hier weg of nooit geweest...? Post ik mijn vraag dan even hier.
Nu bijna een dikke maand geleden heeft een fietser op mijn auto ingereden. Politie kwam erbij, aanrijdingsformulier ingevuld, identiteits- en contactgegevens van de fietser meegekregen, pv was blijkbaar niet nodig omdat er geen gewonden waren en zei de politie dat mijn verzekeraar de fietser moest contacteren voor de gegevens van zijn familiale, omdat aanrijding met fiets gebeurde en niet met een wagen. Zo gezegd, zo gedaan en alles doorgegeven aan mijn verzekeraar.
Tot hier leek alles OK, maar heb vragen over de volgende 2 zaken;
1. Mijn verzekeraar heeft de fietser blijkbaar aangeschreven voor de gegevens van zijn familiale, maar nu bijna een maand verder nog geen reactie gekregen. Als ik naar status van het dossier vraag, zegt mijn verzekeraar te wachten op een reactie. Maar hoelang moet ik nog wachten? Wat indien er nog weken, maanden of zelfs geen reactie komt? Is hier een termijn voorzien of moet mijn verzekeraar niet wat actiever er achter zitten?
2. Intussen is er ook een bestek en een expertise opgemaakt, maar bestek garage ligt wel bijna 1000EUR hoger dan schatting expert. De garagist heb ik zelf gevonden, maar toevallig bleek die samen te werken met mijn verzekeraar. En expertisebureau werd mij voorgesteld door deze garagist. Wat nu met dat 1000EUR verschil? Wie heeft gelijk? Mag ik trouwens mijn verzekeraar zeggen dat het verschil te groot is en dat ik een 2e opinie wil? Moet de verzekeraar dan hierin meegaan? Wat als ik bijvoorbeeld een dealer een 2e bestek laat opmaken en die ook meer zou bedragen dat schatting expert? Vervalt dan te lage schatting van de expert of is het done deal voor mijn verzekeraar?
Bedankt om even jullie licht hierop te willen werpen.
Vriendelijke groet.