Heb je tijdig de meterstanden doorgegeven aan Fluvius ?Er werd bij mij een digitale teller geplaatst in september 2022. Bij de eindafrekening werd bij verbruik een (analoog) getal ingevuld dat helemaal niet klopt met de som van de analoge teller op de dag van verwijdering en het getal op de digitale teller. Er wordt 400+ kwh teveel aangerekend. De maatschappij weigert mij te laten weten hoe zij tot het mij aangerekend verbruik zijn gekomen en blijven mij het teveel aanrekenen. Waar kan ik nu verder terecht om verhaal te halen?
MogelijkHeb die inderdaad tijdig doorgegeven als daar om gevraagd werd. Wel enkel de meterstand van de digitale meter.
Zou het kunnen dat de plaatser van de digitale meter verzaakt heeft aan het doorgeven van de eindstand analoge meter?
Heb gelukkig de meter gefotografeerd toen die al op de grond lag. Met duidelijk afleesbare meterstand. Maar tot nu is de maatschappij blind en doof voor mijn argumenten.MogelijkHeb die inderdaad tijdig doorgegeven als daar om gevraagd werd. Wel enkel de meterstand van de digitale meter.
Zou het kunnen dat de plaatser van de digitale meter verzaakt heeft aan het doorgeven van de eindstand analoge meter?
Ik heb voor alle vervangen meters (4 stuks) een brief van Fluvius met de meterstanden bij vervanging ...
Als je die niet hebt, zit probleem daar waarschijnlijk
Heb je de meters gefotografeerd of minstens opgeschreven voor ze ze vervingen ?
(ikke wel ... )
Ik heb dat document teruggevonden, maar blijkbaar is dit bij de energieleverancier niet bekend. Ze hanteren een totaal andere eindstand van de meter.Normaal heb je toch bij de verandering van de meter, een document ontvangen met de oude en nieuwe meterstanden, met tevens de datum waarop de omschakeling gebeurde..
Dan moet je hen dat doorgeven - best niet het origineel - en de meterstanden daaraan laten aanpassenIk heb dat document teruggevonden, maar blijkbaar is dit bij de energieleverancier niet bekend. Ze hanteren een totaal andere eindstand van de meter.
Ik heb de betwisting direct na het ontvangen factuur ingediend, en kreeg daar 3 maand later antwoord op dat "aanpassing niet mogelijk was".Ik lees in uw eerste post: "De maatschappij weigert mij te laten weten hoe zij tot het mij aangerekend verbruik zijn gekomen en blijven mij het teveel aanrekenen."
Als men iets aanrekent dat niet correct is kan u dit best asap via aangetekende brief met antwoordkaart betwisten. U voegt zoveel mogelijk bewijzen erbij en op die basis vraagt u een correcte afrekening binnen de vijf werkdagen.
Meestal is vermelding dat u tevens een klacht indient bij FOD economie en de ombudsdienst energie ook nuttig. FOD economie volgt elk dossier op en ooit heb ik de CEO van een groot bedrijf aan de lijn gehad met de vraag om mijn klacht in te trekken omdat er boetes zouden volgen...