Beste,
N.a.v. volgende problematiek:
- een slepende herstelling van een buiten unit van een airco (sinds oktober 2022);
- 2x een geplande afspraak niet was doorgegaan zonder annulatie van de firma uit;
- een 3e afspraak (begin januari) niet tot een herstelling leidde van de buiten unit maar waarbij de firma een binnen unit demonteerde en slecht en niet geheel terug monteerde;
- mijn mails m.b.t. geen werkende buiten unit + foutief gemonteerde binnen unit (+ foto's) steevast worden genegeerd;
Had ik begin februari besloten om een aangetekend schrijven te sturen naar deze firma. Hierbij had ik ze 6 weken gegeven om tot een oplossing te komen, zoniet had ik gedreigd om klacht in te dienen bij de dienst FOD economie Consumentendienst en Test Aankoop. In mijn brief stond ook dat indien het probleem de daarop volgende 6 weken niet zou opgelost geraken ik een 3e firma zou inschakelen. Om dit op te lossen en zij hiervan de kosten zouden dragen.
De 1e periode van 6 weken is nu verlopen en heb ik geen reactie mogen ontvangen van deze firma. Ik weet nu al wat het resultaat gaat zijn van de 2e periode van 6 weken. Vandaar mijn vraag, kwestie om me al voor te bereiden:
Hoe kan ik bekomen dat een firma een herstelling "weigert", het probleem wordt opgelost door een andere firma en deze kosten worden gedragen door de 1e firma?