#1 , 08 mar 2023 17:45
In augustus vorig jaar tekende ik een offerte voor werken in mijn woning. Mondeling werd afgesproken dat geen meerkosten zouden volgen. Bij aanvang zei de aannnemer dat hij een vriend zou meebrengen voor de start van de afbraakwerken. Ik betaalde direct het voorschot van 30%. De derde dag kwam hij niet meer opdagen. Mondeling werd afgesproken dat de werken max 3 weken zouden duren. Hij kwam 2 dagen per week, soms slechts enkele uren. Uiteraard waren de werken op die manier na 10 weken nog niet halverwege. Hij liet me naar en zaak gaan om vernis op te halen, die ik daar nog moest betalen ook, wat ik vreemd vond en een factuur vroeg op zijn naam. ‘s Avonds kreeg ik telefoon van hem dat ik geen factuur mocht gevraagd hebben gezien hij aan het ziekenfonds zat. Wist ik niets van, en ik zei hem enkele dagen later, gezien hij weer niet kwam opdagen, dat hij niet meer moest komen. Dit was via bericht en heeft hij niet betwist, hij liet me weten dat hij zijn factuur zou opmaken voor de geleverde werken. Ik liet de rest afwerken door een andere aannemer, die ik ook betaald heb. 3 maanden later kreeg ik de factuur, dit betrof bijna het volledige bedrag van de offerte. Ik heb die uiteraard aangetekend betwist. Dit was vorige maand. Intussen kreeg ik enkel een herinnering van de niet betaalde factuur, maar geen enkele reactie op mijn betwisting. Hij heeft de aangetekende afgehaald, daar heb ik ook bewijs van. Wat moet ik nu doen? Gaat hij stilzwijgend akkoord? Moet ik nog een aangetekende verzenden? In mijn aangetekende stond uiteraard vermeld wat hij me zei van het ziekenfonds en zijn blijkbaar niet ingeschreven werknemer, wat ik achteraf vernam.