ben anders
ben anders
1 month ago
I've seen this in action. A guy i knew had his rental apartment and everything he owned stolen by a girl he wasn't even dating. She got in trouble because of a junkie boyfriend and became homeless. This guy helped her out and let her stay in the spare room, rent free. She then asked to be registered on his address with the city so she could apply for government aid. 2 weeks later he was dragged out of his apartment where he lived for 10 years by the police. She accused him of abuse. And she was allowed to take over his rental contract. Even though he payed the rent there for 10 years and she only stayed there as a guest for 2 weeks. Affordable rental apartments like that are very hard to come by in the Netherlands. The average waiting time is 15 years. He still had to pay all the bills for the next 3 months while she lived in his apartment with all his stuff. He had to go to a homeless shelter. He was not allowed to come anywhere near her or his apartment. He didn't even know what was happening the first couple days. Her junkie boyfriend moved in a week later. They had just stolen his house and everything in it. And the police helped them do it.
het gaat hier over een vrouw die een appartement ingenomen heeft van een man via een zogenaamd Duluth principe. Ik heb daar dan wat onderzoek naar gedaan. en ChatGPT wist me dit te vertellen:
Code: Selecteer alles
wat is het duluth principe in 5 zinnen
nu maak ik mij veel zorgen. ook omdat ze van een traditionele achtergrond komt en het heeft over trouwen. zij is arm en ik heb toch wel best wat dingen.
video waar ik comment vond : https://www.youtube.com/watch?v=7mehROACkPE
je kan daar veel comments lezen over mannen in het westen die alles zijn kwijtgeraakt door vrouwen die liegen en blijkbaar wetten tegen hun gebruiken?
nu mijn volgende vragen.
stel wij trouwen, hoe kan ik me beschermen als het mis gaat? Ik wil graag na het trouwen een huis op eigen naam kopen. ik neem aan dat ik trouw met scheiding van goederen contract. zet ik dat er gewoon in? en wat als ze dan later deze Duluth model toepast om mij uit mijn eigen huis te zetten? blijkbaar is dit in Nederland al gebeurt, (zie comment boven). ik maak me gewoon super veel zorgen. als ik een asset dat ik heb llater verkoop voor een mooie winst en dan daarmee een huis koop als wij al getrouwd zijn wil ik niet dat zij dat huis zomaar krijgt... ik vind het zeer moeilijk. dank voor eventueel adviezen