Naast mijn ouders is een koppel aan het bouwen.
Zij hebben tussen hun gevel en de gevel van mijn ouders huis een ruimte tussen gelaten zodat het geen gemene muur zou zijn.
Echter komt na een tijdje de eigenaar ons zeggen dat het huis van mijn ouders een paar centimeter op hun stuk staat.
Dit moet dus zoal zijn van het jaar 1975 . De vorige eigenaar heeft daar dus nooit op gesproken en het stuk is in zijn bezit geweest tot 2015 hij is dus 40 jaar eigenaar geweest van het stuk tot de mensen die nu aan het bouwen zijn het kochten.
De mensen die nu aan het bouwen zijn hebben ons gemeld daar geen zaak van te maken dat ze daar niet moeilijk over doen. Maar nu doet de volgende situatie zich plots voor . Aangezien de buren een meter dieper dan ons mogen bouwen hebben deze plots hun gevel voor onze gevel gebouw maar dan ook nog eens een 20 cm naar onze gevel toe. Ze hebben hun gevel zelfs rond onze dakgoot gemetst.
Mogen deze mensen dit zomaar ? Is het niet zo dat de bouwovertreding, die mijn overleden vader, eigenlijk zonder dat wij het wisten gedaan heeft na 30 jaar vervalt zodus dat de huidige eigenaars daar niets meer aan kunnen doen? Of hoe zitten de zaken juist? Mogen hun dan een dergelijke actie ondernemen?
In bijlage een plannetje van hoe de situatie nu is zie link onder
https://i.postimg.cc/nLkYgW0J/Gevel.jpg