Beste,
Op 13/10/2021 werd een order geplaatst voor een zonnepanelen installatie bij X. Dit is online gebeurd.
Kort nadien is iemand langsgekomen om de installatie in de woning na te zien om zeker te zijn dat er geen extra werken nodig waren. Alles was ok, dus order werd bevestigd zoals offerte oorspronkelijk was opgesteld.
Maar sindsdien ... niets meer gehoord. Zelf contact opgenomen, mail en telefonisch, maar zonder gehoor.
Bedrijf bestaat nog steeds, maar op website staat vermeld, dat ze geen nieuwe klanten meer aannemen. Dit met de vermelding dat ze niet in staat om binnen een redelijke termijn te plaatsen door de wereldwijde bevoorradingsproblematiek.
We willen van deze order afzien. Kan dit?
Op de algemene voorwaarden staat dat ik beroep kan doen op het herroepingsrecht na levering van de goederen Goederen zijn nog niet geleverd dus ik veronderstel dat ik daar nu ook reeds gebruik van kan maken?
In hun algemene voorwaarden staat ook dat ze hun best doen om binnen de 12 weken te leveren.
Ondertussen zijn vrienden en kennissen die veel later en bij andere aanbieders een bestelling hebben geplaatst wel reeds voorzien van hun installatie. Dit gebeurde in praktisch alle gevallen binnen de 6 maanden na de bestelling. Maar bij X.
Als je op google zoekt op X merk je alvast dat ik niet de enige ben die het meer dan zat is bij deze firma. .
Kort samengevat ik heb geen vertrouwen meer in deze firma en wil van mijn order afzien om dan asap bij andere partij mijn bestelling te plaatsen.
Hopelijk weet iemand raad over hoe ik dit best verder aanpak.
Alvast bedankt voor jullie hulp.
Mvg
Jurgen