Handels praktijken

fz2qss
Topic Starter

Handels praktijken

#1 , 08 jan 2010 09:24

Hallo,
Vanuit mijn venootschap kocht ik in 1989 industriegrond van een Limburgse gemeente met een bouwverplichting van 2 jaar die wij ook zijn na gekomen.
Alle andere verplichtingen zoals wergelegenheid, produktie ,bouwvoorschriften, enz zijn voldaan, in mijn akte staat dat bij doorverhuur of verkoop schriftelijk moet aangevraagd worden.-De goedkeuring niet zal geweigerd worden indien derde zich schriftelijk verbind alle verplichtingen van deze overeenkomst over te nemen en na te leven. Daar wij onze aktieviteiten in 2003 in deze lokatie gestaakt hebben is het pand met goedkeuring van de gemeente verhuurd aan derde die uiteraard aan de nodige eisen voldoet (wergelegenheid , produktie, verguningen enz) , . Nu wild dit bedrijf het pand van ons kopen en hebben de toestemming aan de gemeente gevraagd en hun hebben ons uitgnodigd voor een gesprek om ons mee te delen dat de gemeente het verschil van grondwaarde in 1989 en nu willen bijgestort hebben en anders krijgen wij geen goedkeuring . Is dit wettelijk of spreken wij hier van Maffia praktijken?
Mvg fz2qss[/b]

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Erik Verschoren
Contacteer: Website

#2 , 14 jan 2010 04:31

het zijn zeker "maffiapraktijken", de vraag is echter of het wettelijk is of niet.

Alles hangt ervan af wat er destijds overeengekomen is (met inbegrip van het wettelijk kader waarin dit gebeurd is). Op grond van de beschikbare gegevens zou ik het been stijf houden en desnoods via de rechter goedkeuring eisen (of verkopen zonder goedkeuring).

Reclame

Terug naar “Handelspraktijken”