#1 , 27 jan 2023 18:00
Beste,
Heb woensdag een bestelling geplaatst , in de winkel, van een salon en keuken tafel
salon bestond uit 2 x >3zit
tafel
rekening werd gemaakt (en korting werd toegekend 500 euro bij aankoop 1000 euro)
op de bestelbon stonden alle gegevens
een voorschot betaald via visa , dit is vermeld op de bestelbon (via site en papier)
Naderhand vastgesteld dat de 2x 3 zit te groot was , en contect opgenomen met winkel om bestelling te wijzigen
Geen enkel probleem, zetel vervangen door 2;5 zit en 2 zit
Nu het eigenaardige van de nieuwe bestelbon :
De oorspronkelijke 3 zits zijn blijven staan met hun detailprijzen
De nieuwe 2;5 zit en 2 zit zijn bijgevoegd
Het totaalbedrag is herberekend op de nieuwe situatie , voorschot staat vermeld
Ipv 2 zetels staan er nu 4 op de bestelling vermeld , kan dit?? Zij zeggen dat alles in orde is , doch als ge begint te tellen en de details opteld klopt dit niet met het nieuwe totaalbedrag. In de winkel vonden ze dit normaal.
Ik niet , want een bestelbon met voorschot betaald is toch bindend denk ik???
Heb ik op die manier geen recht op 4 zetels , of een verplichting om deze te betalen bij levering want ze staan wel op de bestelbon???
Heb intussen een mail verstuurd om dit na te kijken en of dit voor hun zo gaat blijven.
Wat raad u aan om te doen , de winkel zieet er langs telefoon geen graten in , en wil het niet veranderen, nieuw bestelbon of verwijdering van de overbodige lijnen(van de oorspronkeelijke zetels).
Wat zegt de wet hierover, detail verschillend van totaal????
dank bij voorbaat