Hallo beste forumleden,
Een tijdje terug ben ik tijdens het werk tot tweemaal toe, opeenvolgend, het bewustzijn verloren waarbij ik een harde val heb gemaakt. (op wat nekpijn, en dikke lip en een buil na verder geen letsels aan overgehouden)
De firma waar ik toen aanwezig was heeft mij, op advies van hun ehbo verantwoordelijke, naar spoed gebracht waar de eerste zorgen zijn toegediend en bijkomende onderzoeken verricht. Volgende dag ben ik gewoon weer aan het werk gegaan.
Nu is mijn vraag, is dit een arbeidsongeval?
Want mijn aanvraag is geweigerd.
'Om te kunnen spreken van een arbeidsongeval moet er namelijk altijd een externe oorzaak aanwezig zijn. Aangezien je zonder specifieke reden het bewustzijn verloor, zou dit reden kunnen zijn om niet te spreken van een arbeidsongeval.'
Als dit klopt, begrijp ik de redenering maar is mijn werk hun verzekering sowieso niet altijd verantwoordelijk als er met mij iets gebeurt tijdens de werkuren? Nu, ik heb een eigen hospitalisatieverzekering dus het is niet om 'te profiteren' maar ik ben wel van het principe dat verzekeringen hun verantwoordelijkheid moeten nemen wanneer dit van toepassing is.
Kan iemand dit toelichten?
Verduidelijking wordt zeer op prijs gesteld