Na oplevering ligt die put toch een stuk onder de grond, dat extra-gewicht zou allicht moeten volstaan ?Probleem voor de sleutel-op-de-deur-firma ...
Regenwaterput moet wel blijven zitten als die leeg komt (geen regen regenwater opgebruikt)
ik zou dat ook denken, anders is hij onvoldoende diep gelegd, of moet er een extra laag beton op of zo. Ik ken er niks van...Na oplevering ligt die put toch een stuk onder de grond, dat extra-gewicht zou allicht moeten volstaan ?Probleem voor de sleutel-op-de-deur-firma ...
Regenwaterput moet wel blijven zitten als die leeg komt (geen regen regenwater opgebruikt)
Men heeft wel gezegd die te vullen tegen dat de werken beginnen, maar het staat niet in het contract en het is nooit gezegd en zeker niet geschreven dat dit direct moest gebeuren... Vraag is wie dat nu gaat moeten betalen...als dat waar is dan moet er zeker een bijsluiter zitten bij levering. Mondeling melden volstaat volgens mij niet. Beter nog zou zijn dat zij die plaatsen ook vullen.
Aan het gewicht van het verplaatste volume aan grondwater (Archimedes) ...De grondwaterdruk is gelijk aan de massa van het voorwerp.
Dan vult men die deels of legt er genoeg aarde etc bovenop opdat die niet omhoog komt.Als die put geplaatst wordt , leeg , dan zal bij hoge grondwaterstand die put omhoog komen als de grondwaterdruk groter is dan de massa van het voorwerp.
Sleutel-op-de-deur firmaHet niet vullen van een regenput na plaatsing is een beroepsfout. Dit moet gebeuren. Is niet verplicht voor de aannemer maar hij moet dit wel zeker hebben gemeld.