Dus als ik rondrij met een wrak van een auto die niet meer technisch gekeurd geraakt, die ik niet verzeker want te duur, die ik zelfs niet inschrijf, dan moet de overheid die dat allemaal verplicht, dat ofwel maar toelaten, ofwel mij een goede auto (liefst een nieuwe) geven, en ineens ook verzekering en verkeersbelasting betalenDat is toch valide logica?
De wereld en de wet zijn wel wat complexer dan dat.Ten derde antwoordt u niet met juridische antwoorden, maar met uw eigen mening, wat ik veelal zie op dit forum.
U had kunnen verwijzen naar de grondwet artikel 23 met het recht op huisvesting. Maar dat heeft niemand in deze topic ook maar één keer vermeldt. Terwijl dat het juist juridische antwoord was geweest.
Dat is een stromanredenering. Nergens schreef ik dat 'iemand een huis op kosten van de staat eist'.Stel dat u morgen naar de rechtbank stapt en op basis van Artikel 23 van de Grondwet een huis op kosten van de Staat eist, denkt u dan dat de rechter dit u zomaar gaat geven? Of denkt u eerder dat hij een gelijkaardige redenering als mijzelf gaat maken en zeggen dat Artikel 23 niet zo eenzijdig is als u denkt?
U overschat uw rechten en onderschat uw plichten.
Wonen is een grondrecht, een basisrecht. Rondrijden in een wagen is dat niet. Ten tweede zijn de huidige caravans zeer goed geïsoleerd en perfect om in te wonen. U dient maar eens op zo'n beurs te gaan kijken. Dat zijn zeker geen wrakken.Dus als ik rondrij met een wrak van een auto die niet meer technisch gekeurd geraakt, die ik niet verzeker want te duur, die ik zelfs niet inschrijf, dan moet de overheid die dat allemaal verplicht, dat ofwel maar toelaten, ofwel mij een goede auto (liefst een nieuwe) geven, en ineens ook verzekering en verkeersbelasting betalenDat is toch valide logica?
Wat verstaat u onder 'grondrecht op wonen'?De wereld en de wet zijn wel wat complexer dan dat.Ten derde antwoordt u niet met juridische antwoorden, maar met uw eigen mening, wat ik veelal zie op dit forum.
U had kunnen verwijzen naar de grondwet artikel 23 met het recht op huisvesting. Maar dat heeft niemand in deze topic ook maar één keer vermeldt. Terwijl dat het juist juridische antwoord was geweest.
Ook het recht op arbeid staat in hetzelfde artikel. Dat wil niet zeggen dat de overheid u in dienst moet nemen.
Er zijn heel wat studies over welke rechten je kan laten gelden op basis van dit artikel 23.
Een kleine inleiding:
https://www.elfri.be/rechtsleer/het-gro ... wonen-8639
De rechter zal u dan ook wijzen op de private huurmarkt en het OCMW, zoals reeds eerder aangegeven. De Staat geeft u voldoende mogelijkheden, maar u moet ze willen gebruiken (en ik gebruik dat hier algemeen, niet enkel voor uw situatie).Dat is een stromanredenering. Nergens schreef ik dat 'iemand een huis op kosten van de staat eist'.Stel dat u morgen naar de rechtbank stapt en op basis van Artikel 23 van de Grondwet een huis op kosten van de Staat eist, denkt u dan dat de rechter dit u zomaar gaat geven? Of denkt u eerder dat hij een gelijkaardige redenering als mijzelf gaat maken en zeggen dat Artikel 23 niet zo eenzijdig is als u denkt?
U overschat uw rechten en onderschat uw plichten.
k schreef dat de staat bij verbod wonen naar een betaalbaar alternatief moet doorverwijzen, daar we een grondrecht op wonen hebben.