Hallo beste forumleden.
Eerst en vooral een gelukkig Nieuw Jaar 2023 gewenst aan alle leden en moderatoren.
Nu even mijn vraag formuleren.
Wij wonen in een appartementsblok die enkel toegang heeft op het Kokkelbeekplein te Sint-Niklaas. Omdat het stadbestuur beslist heeft om dit plein te renoveren zal er maandag 09/01 aanvang worden genomen met de werken door de aannemer.
Momenteel zijn er borden geplaatst dat het verboden is het plein te betreden zowel voor wagens, fietsers als voetgangers. Dit verbod zou 9 maand in beslag nemen, ja u leest juist negen maand. Dat wagens en fietsers geen toegeng krijgen vind ik normaal, maar dat wij als bewoner van het appartementsblok geen toegang meer zouden krijgen tot onze woonst is een brug te ver.De aannemer stelt zich sterk omdat hij dit mag uitvoeren in naam van het stadsbestuur. Ik veronderstel dat deze persoon, als gewone burger, het recht niet heeft om een andere burger een verbod van negen maand op te leggen om zijn woonst te verlaten nog te betreden. Het stadbestuur zwijgt in alle talen en houd zich alleen maar bezig met hun prestiege projecten die een enorme hoop geld kosten dat beter kon besteed worden aan mensen die dit echt nodig hebben in deze rare tijden.
Vraag is: kan er mij iemand het wetsartikel uit het wetboek voorleggen dat wij als bewoner van het appartementsgebouw, wel steeds toegang moeten krijgen tot onze woonst. (En dit als voetganger uiteraard)
Graag zie ik u antwoorden en eventuele opmerkingen tegemoet.
Alvast bedankt en vriendelijke groet. AB