Ik treed Thomas hier helemaal bij, en bovendien kletsen de ervaren bijdragers niet uit hun nek.RonaldPatsy, wat verwacht u nu nog van dit forum?
Heel wat ervaren bijdragers hebben hun mening gegeven, maar u bent het er duidelijk niet mee eens. Dat is uw recht, maar u gaat hierdoor niet ineens een ander advies krijgen.
Dat er misschien geen andere oplossing zal zijn daar kan ik eventueel nog inkomen.RonaldPatsy, wat verwacht u nu nog van dit forum?
Heel wat ervaren bijdragers hebben hun mening gegeven, maar u bent het er duidelijk niet mee eens. Dat is uw recht, maar u gaat hierdoor niet ineens een ander advies krijgen.
Toch even een reactie : de ernstige forumleden doen hun uiterste best om een gegrond antwoord te geven. Of zij tijd zat hebben ??Dat er misschien geen andere oplossing zal zijn daar kan ik eventueel nog inkomen.RonaldPatsy, wat verwacht u nu nog van dit forum?
Dat er daarom met beschuldigingen moet gegooid worden daar kan ik het inderdaad niet mee eens zijn.
Wanneer ik daar op antwoord krijg ik geen reactie meer, maar wanneer u dit post volgen die personen wel.
Voor sommigen hier is het misschien een lachertje om 2x (ongeveer) hetzelfde bedrag te kunnen uitgeven op kort termijn.
En blijkbaar hebben die mensen ook tijd in overvloed, want om een afspraak te maken voor afhaling moet ik 3 (!) dagen doorgeven waarop ik me volledig kan vrij maken.
Niet iedereen heeft tijd en geld in overvloed.
Zijn jullie dan allemaal zo goed vertrouwend dat jullie een artikel laten afhalen zonder daar een bewijs van te krijgen?
Nee het is veel zwaar daarom ook dat ze voorstellen het zelf af te halen.Kan u dat pakketje niet afgeven in een afhaalpunt - in dit geval als ophaalpunt - in uw omgeving?
Om mensen ten onrechte te verwijten en te beschuldigen van ongepast gedrag (waarom nog steeds geen antwoord op!) en ander commentaar van sommige leden is er alvast niet veel opzoekwerk nodig.Toch even een reactie : de ernstige forumleden doen hun uiterste best om een gegrond antwoord te geven. Of zij tijd zat hebben ??Dat er misschien geen andere oplossing zal zijn daar kan ik eventueel nog inkomen.RonaldPatsy, wat verwacht u nu nog van dit forum?
Dat er daarom met beschuldigingen moet gegooid worden daar kan ik het inderdaad niet mee eens zijn.
Wanneer ik daar op antwoord krijg ik geen reactie meer, maar wanneer u dit post volgen die personen wel.
Voor sommigen hier is het misschien een lachertje om 2x (ongeveer) hetzelfde bedrag te kunnen uitgeven op kort termijn.
En blijkbaar hebben die mensen ook tijd in overvloed, want om een afspraak te maken voor afhaling moet ik 3 (!) dagen doorgeven waarop ik me volledig kan vrij maken.
Niet iedereen heeft tijd en geld in overvloed.
Zijn jullie dan allemaal zo goed vertrouwend dat jullie een artikel laten afhalen zonder daar een bewijs van te krijgen?
Zij spenderen dikwijls zelfs hun nachtelijke uren om topic starters te helpen en opzoekwerk te doen. In sommige gevallen met weinig respect van TS'ers. En op dit JF zitten tal van gerespecteerde en zeer bekwame leden. Zonder hen bestond JF niet en viel er hier enorme bron aan ervaring, kennis en bekwaaheden ten grabbel en ongebruikt.
In een van uw reacties meldt u zelf dat een een geroot en zwaar pak moest zijn; en dat er een kleiner pak geleverd werd.
U zegt tevens dat een ander persoon de zending heeft aangenomen ; normaal die persoon inlichten welk soort zending en dat het een groot en zwwar pak zal wezen.
Ook een afspraak maken op een bepaalde dag en indien u niet aanwezig kunt zijn ( door uw drukke leven ) dezelfde of een andere persoon het laten ontvangen.
Dus al tijd onnodig verloren.
Buiten dat één telefoontje, de dag zelf van de levering heb ik alle communicatie via mail laten gebeuren. Zelfs het telefoongesprek heb ik opgenomen ; het gebeurt wel eens dat er mondeling iets beloofd wordt maar niet uitgevoerd.Het is zeer ongebruikelijk dat de opzender of het transportbedrijf het pak bij u thuis komt terughalen. Heb zelf wel eens iets retour gezonden door een ophaling met de post van thuis uit. (Afhaaldienst bij particulieren door Bpost en betaald door de opzender in het kader van een retourprocedure. Een bezorger haalt het zelfs op verdiep bij u op)
Deze dienst heb ik dan wel zelf betaald aan de Post en alles is achteraf zoals een retour behandelt incl terugbetaling na ontvangst van het retour gezonden pakket.
Indien zij u beloven terug te halen dan zou ik zeker ervoor zorgen dat ze een bewijs van afhaling ondertekenen. Deze bedrijven volgen strikte procedures en denken zoals een informaticasysteem. 1 afwijking en er gebeurt niks...
Zou u zeker ook willen aanraden te communiceren via mail of iets anders dat na te lezen en afdrukbaar is. Schriftelijk dus. Telefonische communicatie verloopt in dergelijke gevallen meestal als U heeft gelijk, we zien wat we kunnen doen... .... Vergeet niet dat er een groot verschil is tussen de winkel die opzendt en het transportbedrijf. Heeft u een duidelijke communicatie met de winkel, de opzender?
Omdat ik ook al wel één en ander heb meegemaakt met zendingen laat ik voortaan altijd leveren in een postpunt en haal het met de auto/taxi daar af als het te zwaar is. Bezorgers van transportbedrijven werken aan minimumtarieven en brengen het meestal niet verder dan de voordeur gelijkvloers.
Ik ben dan wel benieuwd over welke vorm van illegale praktijken dit zou kunnen gaanVoor de levering (ik lees dat er iemand anders het pakket in ontvangst heeft genomen) kon je dan wel snel een gepaste datum en oplossing vinden, maar voor een ophaling dan kun je ineens niemand meer inschakelen? Kom he...
Bovendien vindt ik het ook zeer vreemd dat elke vorm van vraag over het pakket inhoud/waarde/bedrijfsnaam dat je dat steeds ontwijkt
Ik begin hier vermoedens te krijgen van illegale praktijken