Hallo, ik had een vraag over het doorgeven van mijn ID-Kaart gegevens.
Vandaag kwam een meneer en een mevrouw langs, van een of andere instantie, vragen stellen over de buren. Blijkbaar speelt daar iets verdachts, en aangezien de buren niet thuis waren vroegen zij mij wat over de buren. Heel veel hadden ze niet aan mij aangezien ik gewoonweg niet veel weet over de buren. Maar nou is de kwestie het volgende:
Aan het eind van het gesprek vroeg de meneer of ik een ID-kaart ter verifiering kon laten zien. De goede burger dat ik probeer te zijn heb ik dit gedaan, waarna hij de gegevens van mij ID-Kaart noteerde, bedankte voor mijn medewerking en vertrok. Echter heb ik nu het idee dat het niet zo verstandig is geweest om mijn gegevens te verstrekken. Zeker aangezien ik geen gegevens over deze personen zelf heb. Ondanks dat ze snel een pasje van hun instantie toonde, heb ik het niet allemaal kunnen zien, onthouden of geprobeerd verdere informatie over hun te scoren.
Uiteindelijk vraag ik mij dus af, in hoeverre het mogelijk is om misbruik te maken met de gegevens van mijn ID kaart, en of ik hiertegen stappen kan of moet ondernemen?