Ik heb een verkoopovereenkomst van wagen getekend maar de algemene voorwaarden had ik niet gelezen en ook niet de kans gekregen van die te lezen alvorens de verkoopovereenkomst te tekenen! Alles werd onder mijn neus gestoken voor te tekenen!
Nu lees ik thuis de algemene voorwaarden en er staan zaken erin waar ik er niet mee akkoord ga.
Voor ik iets onderneem, had ik willen vragen om deze zaken hieronder uit te leggen wat die juist betekenen.
NIETIGHEDEN: de ongeldigheid of nietigheid van enig beding van deze algemene voorwaarden strekt zich slechts uit over het betreffende beding en heeft geenzins de ongeldigheid of nietigheid van de gehele overeenkomst tot gevolg
LEVERING: Het risico van het goed voor het tenietgaan, gaat niet over bij contractsluiting, doch slechts bij het ogenblik van levering
ONTBINGDING: In geval van ontbinding van de overeenkomst is de in gebreke blijvende partij een forfaitaire schadevergoeding verschuldigd van 20% van de overeengekomen prijs met een minimum van 250 euro, hetgeen vermeerderd kan worden indien de werkelijk geleden schade hoger is
Alvast bedankt