Hey,
De ongetwijfeld zoveelste vraag over verloren zendingen, maar deze keer met een kleine wending...
Ik heb een drietal maand geleden een aantal flessen hemels vocht besteld bij een kleine producent ergens onder de taalgrens. Niet de eerste keer, want lekker spul en vriendelijke mensen.
Deze keer krijg ik echter bericht van Bpost dat ze mijn pakje verloren zijn. Goed, ik weet hoe het werkt, ik geef dat door aan de handelaar want zijn contract met Bpost.
Hij gaat er achteraan, en neemt (voor zover ik kan nagaan) wekelijks contact op met de post om te checken, tot er uiteindelijk uit de bus komt dat het pakje effectief spoorloos is, en dat Bpost geen schadevergoeding uitkeert wegens onverzekerd verzonden.
Ik merk bijgevolg op dat ik met hem een verbintenis heb voor aankoop én levering; waarop hij me (enigszins tot mijn verbazing) verwijst naar een lijn op de frontpage van de website waar hij de verantwoordelijkheid voor verloren zendingen afwijst...
Ik heb nog niet gecontroleerd of dat effectief ook in de verkoopsvoorwaarden staat - maar als het er niet in stond zal dat nu ongetwijfeld wel al het geval zijn - maar mijn vraag is dus of hij die verantwoordelijkheid wettelijk wel kan afwijzen?
Ik zit er een beetje mee verveeld, want ten eerste gaat het om zo'n 70€ aan producten - niet weinig, maar er een advocaat op zetten zal waarschijnlijk meer kosten; en bijkomen heb ik eigenlijk ook geen zin om de relatie te verzuren want hij heeft een aantal dingen die letterlijk nergens anders te krijgen zijn... maar ik wil toch wel weten waar ik sta.
/vegi