Begin april 2022 overgestapt van energieleverancier X naar nieuwe. We waren bij X sinds november 2021 en hadden ingetekend via mijnenergie.be voor een variabel elektriciteitscontract met 30% korting op de energieprijs. Op mijnenergie.be kan je de details van de promo steeds bekijken en we hadden bewust voor dit contract gekozen omdat hier geen voorwaarde aan vasthing dat men minstens 1 jaar klant moest zijn bij X.
Bij de eindafrekening van april 2022 is die korting niet verrekend en we betwisten ze dan ook meteen. We horen bij de klantendienst, meermaals, en het dossier zat steeds bij de achterliggende dienst. Plots krijgen we via e-mail (en later via brief) een laatste herinnering met vraag te betalen voor 15/12/2022 of ze starten een juridische procedure op met deurwaarder. Los van de wettelijkheid van het uitsturen van een herinnering terwijl de factuur betwist is, nemen we terug contact op met de vraag dit ASAP te bekijken.
Nu krijg ik een e-mail met de melding dat men dus minstens 1 jaar klant moest zijn om de korting te krijgen, met in bijlage de voorwaarden van de promo. Deze voorwaarden hebben wij echter nooit aangekregen, waren niet beschikbaar op mijnenergie.be .
Hoe gaan we hier best mee om? Gewoon betalen en de 200€ meerkost slikken om zo een mogelijks juridisch getrouwtrek (en tijd en energie (sic)) te vermijden of?