Dag allen die mij kunnen helpen met wat info,
Betreft de woning die ik 4 jaar huur met een contract van 9 jaar.
Woning werd gekocht en heeft een nieuwe eigenaar. Eigenaar weigert het bestaande contract aan te vangen en die te volgen.
Heeft mij ook maar 1 keer gecontacteerd via telefoon en zei dat ik ipv bestaande huur van 550€/maand , 780€ moet betalen.
Ik zei daarop , ik heb nog geen gegevens van u zelfs geen rekeningnummer en ik zal eerst nagaan of je dat mag doen om zomaar een verandering in huur te realiseren.
Daarop werd hij zeer onbeleefd en zei, ik wil je daar weg.. dus eerst wil hij huur van 780€ en kort daarna wil hij me weg.. telefoongesprek achteraf beeindigd door hem.
3 maand later verrscheen ik op de zitting doordat de nieuwe eigenaar een advocaat in schakelde..
Op de zitting kwam alleen zijn advocaat.
Vrederechter liet zijn advocaat spreken..
Advocaat had niets bij van bewijsstukken vb. (Huurcontract, samensteling gezin), zei alleen dat ik 3 maand geen huur heb betaald. En dat ik er eigenlijk niet woon..
Rechter liet mij spreken waarbij ik moest lachend zeggen dat ik mijn huur niet op magische wijze kan betalen zonder rekeningnummer en ook het feit dat ik niet akkoord ben met 780€/m als huurprijs ipv 550€ dat ik betaalde jarenlang. Daarbij 1 week voor de zitting kwam nog wijkagent langs mij aantreffen
.. dus zei ik dat waarna de rechter ook moest lachen en zei onmiddelijk dat de advocaat zijn huiswerk eens moet doen voordat hij komt, zaak uitgesteld naar volgend maand daarop.
De dag dat de volgende zitting was, was ik te laat op de zitting en dus veroordeeld bij verstek
ik heb nog wel kunnen praten met de vrederechter en zei , je moet in beroep gaan wanneer je de vonnis krijgt, helaas dat ik veroordeeld ben bij verstek. .
Ik zou dus graag beroep willen doen op de vonnis zelf zonder advocaat momenteel , aangezien ik pas volgende week Dinsdag een aangesteld zal krijgen maar wil niet te laat zijn. Er zijn nu 10 dagen gepasseerd sinds dat ik vonnis heb ontvangen.
Hoe ga je te werk om in beroep te gaan? Wat zijn de zaken dat ik zou kunnen doen betreft het in beroep gaan..?
Grtjs