ANPR camera keuring/ijking noodzakelijk? Ik ben in Leuven herkend door een camera die het verkeersbord C3 moet controleren (ter hoogte van de Parijsstraat).
Het is echter niet zekler en ook niet vast te stellen op de foto (van de ANPR camera) dat we dat bord ook effectief gepasseerd zijn, We zijn ook effectief niet in die straat ingereden. Op het kruispunt zijn we wel even vooruit gereden om een andere wagen achter ons te laten passeren/afdraaien.Vervolgens zijn wij ook terug achteruit gereden om ook af te draaien. Het is dus niet zeker of we voldoende ver zijn gereden om effectief dat C3 bord te passeren. Ik weet ook niet vanaf wanneer je zo'n bord passeert. Is dat als je enkel met je voorwiel voorbij bent of moet de volledige wagen voorbij het bord zijn. De ANPR camera staat helemaal op 't eind vd (Parijs)straat en dat geeft dus een heel onduidelijke foto, bovendien was het donker en kan op de foto niet vastgesteld worden waar onze wagen zich precies bevond. Vandaar mijn vraag of zo'n camera niet regelmatig gekeurd/geijkt en opnieuw afgesteld moet worden. De dienst GAS boetes van Leuven heeft me geantwoord dat de ANPR camera enkel registreert in de zone waar de C3 borden staan.