de sanctionerend GAS ambtenaar beweert dat ik reeds op 18/8/2022 op de hoogte zou zijn gebracht van zijn "beslising" via een normaal (niet aangetekend) schrijven, helaas niks mogen ontvangen.
Bij GAS voor verkeersinbreuken komt dat niet aangetekend ...
Wat betekend dat je overgeleverd bent aan Bpost om dat effectief in je bus te gooien .
Aangetekend, da's bij andere gas-inbreuken dan verkeer.
Hoog tijd dat heel die GAS wetgeving volledig opgedoekt wordt, is een totale aanfluiting van alle juridische principes.
Op mijn vraag hiervan de nodige bewijzen te bezorgen komt GEEN antwoord . . .
Dat antwoord zal je denkelijk pas krijgen als je naar de rechtbank stapt ...
Waar men dan gegarandeerd in één keer de onontvankelijkheid van je beroep voor de politierechter pleit wegens geen beroep ingediend binnen beroepsperiode.
Dan is de vraag, welke (start)datum telt dan voor de 30 dagen?
Normaal de dag van kennisgave aan u
Maar daarover is dus al discussie
Zij gaan op hun geclaimde datum staan - en die is al 2 maanden geleden.
Jij kan niet bewijzen dat dat niet zo is (omdat je nauwelijks kan bewijzen dat iets banaal niet gebeurde ...)
(ik kan altijd de originele PDF's doormailen Inzuma zodat de tekst beter leesbaar is, wat ik poste was een copy/paste om bepaalde gegevens niet openbaar te zetten.)
Tekst is gewoon leesbaar hoor.
(het is dezelfde ambtenaar die mij 2 jaar geleden al GAS boete probeerde aan te smeren, zonder succes, voor parkeren op een privé parking dat volgens hem trottoir was en het stad geld heeft gekost)
De inbreuken op C3 en F103 (voetgangerszone) moeten met een camera vastgesteld worden ... niet ter plaatse.
Hoe is de vaststelling gedaan ?
(kan natuurlijk dat dezelfde vaststeller nu achter de camera zat , of naar de beeldjes keek achteraf)
Art. 3.In afwijking van artikel 2, § 1, kan de gemeenteraad bovendien in zijn reglementen of verordeningen een administratieve sanctie voorzien zoals bedoeld in artikel 4, § 1, 1° :
(...)
3° (...)
- de overtredingen van de bepalingen betreffende [1 de verkeersborden C3 en F103]1, uitsluitend vastgesteld door automatisch werkende toestellen, bedoeld in artikel 62 van dezelfde wet;
Ergens in de communicatie van gisteren claimt deze zelfs dat het louter aanwezig zijn van het C3 (symbool) op het bord voldoende is om deze af te dwingen, de vermelding "zone" zou geen rol spelen.
Da's niet echt wat ze zeggen.
Ze zeggen dat de betekenis van het zonale verbod dezelfde is van wat het eigenlijke bord oplegt.
Dat is ook wat de wegcode stelt.
Maar dat de tekst complex en dubbelzinnig is in een poging om toch maar hun "gelijk" te halen (en mensen af te schrikken) verschiet ik niet van, zeker niet van deze sanctionerend GAS ambtenaar (voormalig advocaat).
-
GAS is één grote geldklopperij ...
Ik heb alle 4 mijn GAS-boetes al succesvol bestreden
En nog een aantal van anderen
Zeker in verkeerszaken krijg je nog met de gemeente-als-verkeersovertreder te maken
En daar willen ze helemaal niet van weten
Want gans hun "beleid" is gebaseerd op talloze inbreuken die ze zelf begaan
Ongestraft want die inbreuken worden nooit vastgesteld door politie die er ... zélf vrolijk weggebruikers op verbaliseert.
De burgemeester aanschrijven voor ik naar het parket stap, zou dat ook nog een optie zijn? kwestie van het nog proberen op te lossen "in der minne".
In principe heeft of kan de burgemeester niets meer veranderen aan die beslissing
Daarvoor zal men de "scheiding der machten" inroepen ... net wat de GAS-wet overboord gooit.