Overdosis met supplementen Vit D zijn zeer schadelijk want worden niet afgebroken door het lichaam. Een familielid heeft op die manier zeer ernstige lichamelijke schade opgelopen door tijdens de corona uitbraak te overdrijven met Vit D supplementen omdat ze geloofde dat het haar extra zou beschermen. Ze was overgedoseerd wat je nooit kan worden via zonlicht en voeding, enkel via supplementen …
Dan vraag ik me toch ernstig af wat die waarde van de overdosis was, want xtra Vit D3 werkt volgens veel onderzoeken juist wel tegen corona besmetting. Let wel: hoge dosis Vit D3 moet altijd gecombineerd worden met Vit. K2 Word zelfs meestal samen verkocht of in dezelfde gelule verwerkt.
Persoon woonde al vele jaren in een mediterraans land (en voedde zich zeer gezond) dus zal van nature zeker geen gebrek aan Vit D gehad hebben (zonlicht is de belangrijkste bron). Als je dan plots nog eens erg zwaar begint te supplementeren er bovenop dan kan je uiteraard tot een overdosis komen.
Ik wil best geloven in die aanname dat extra Vit D een zekere bescherming tegen corona gaf, maar dat zal dan vooral zinvol en relevant zijn voor mensen die neigen naar een laag of te weinig Vit D. Dat was hier niet het geval en
trop c’est trop met die supplementen. Vandaar dat ik schreef.. niet overdrijven zonder medisch toezicht.
De overdosis werd uiteraard vastgesteld door een arts na bloedonderzoek.
Soit, dit is geen gezondheidsforum…