aanrijding die niet opgelost geraakt

paradis
Topic Starter

aanrijding die niet opgelost geraakt

#1 , 23 dec 2009 17:14

16 dec 2008 worden wij verwittigt door een koppel (man en vrouw) dat er iemand onze wagen aangereden heeft op de
geluk voor ons hebben ze de nummerplaat en het type auto genoteerd pv wordt opgesteld en er worden foto's genomen , de expert komt naar de garage en geeft toestemming om de wagen te herstellen tot hier toe niks aan de hand maar een maand nadien krijgen we onverwacht een vermaning van volvocars de rekening blijkt niet betaald te zijn wij betalen in de veronderstelliing dat het wel in orde komt... niet dus na enkele maanden wachten kontakteren we onze agent en die verwacht problemen want een getuige !!!! die zeggen dikwijls ik denk dat we de aanrijding gezien hebben en dan begint het spelleke en die wagen bleek van een verhuurbedrijf te komen probleem nr 2, ik neem dan toch is kontakt op met mijn getuige die zegt zeker verklaard en gezien te hebben dat de aanrijding gebeurd is door deze wagen wij zeker van onze zaak en zeggen dit tegen onze agent die een mail stuurt met een verwijzing naar onze getuige en wat die nog waard is !!!!!nu na een jaar krijgen wij een schrijven van onze verzekering burgelijke aansprakelijkheid dat er een reconstruktie komt en de vraag om de wagen niet te laten herstellen voor dat diit gebeurd is maar nu komt het de wagen is uit het verkeer gehaald en staat in zwijnaarde bij een daeler nu moeten wij naar ginder wat we niet gaan doen de verzekeringsconsulente zij ons dat wij moeilijk doen en dit niet in ons voordeel zal uitdraaien voor alle duidelijkheid het kan voor ons wel maar dan op de plaats van de aanrijding en met onze zo dachten wij belangrijke getuigen doen wij nu moeilijk of wat het gaat hier om een bedrag van 1000€ ze mogen het van mijn part houden maar als het niet opgelost geraakt vliegt mijn verzekering waar ik al 35 jaar bij verzekerd ben zonder ongeval buiten .
Laatst gewijzigd door paradis op 23 mar 2010 16:23, 1 keer totaal gewijzigd.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Erik Verschoren
Contacteer: Website

#2 , 24 dec 2009 10:19

Een beetje moeilijk om hierover iets zinnig te zeggen, een (vrijblijvend) advies is alleen maar zo goed als de informatie waarop het gebaseerd is.

De belangrijke vraag is wat de verzekeringsmaatschappij redelijkerwijze kan verwachten van jullie.

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#3 , 24 dec 2009 10:49

Hebt u een aparte rechtsbijstandsverzekering - kwestie van uw verzekering wat achter de 'vodden' te zitten
U zegt politie tussengekomen - heeft dat iets opgeleverd --- naar ik vermoed niet gezien het een privé parking betreft.
Of het zou een openbare plaats moeten geweest zijn en dan is art 33 verkeerswet van toepassing anders is het PV geseponeerd en is er enkel een burgerlijke vordering.

Reclame

paradis
Topic Starter

#4 , 25 dec 2009 14:37

Ja wij hebben een extra verzekering burgelijke aansprakelijkheid het is deze bijkomende verzekering die aanspoort op een reconstructie om de juiste schadeplaats van onze ( die al van jan. 2009 hersteld is ) en de andere wagen te bepalen , een pv is opgesteld omdat de aanrijder doorgereden is en wij dachten dat dit de gang van zaken was , die persoon is ook de volgende dag op basis van de getuige gecontacteerd door de politie en heeft verklaard op de parking geweest te zijn die dag . het probleem is nu dat het een jaar geduurt heeft voor er schot in de zaak komt en de bereffende auto niet meer ingeschreven is , nog te verduidelijking wij willen wel meewerken aan een in onze ogen
belachelijke reconstructie maar dan wel waar de aanrijding geweest is en dit al veel eerder had kunnen gebeuren . prettige feestdagen

roharro
Juridisch actief: Ja

#5 , 25 dec 2009 15:24

Zijn er tegenstrijdige verklaringen van getuigen?
Is de zaak al voor het gerecht gebracht?
Is de wagen nog uw eigendom?

Indien "ze"(wie is dat) de wagen willen zien geef dan het adres. U moet daar toch niet bij aanwezig zijn? Als er een PV is met foto's + verslag van expert ontgaat me het nut hiervan.

Eerst iets horen na 1 jaar van uw verzekering? Rijkelijk laat. Schrijf een klachtbrief naar de ombudsman van de verzekeringen met kopie naar uw verzekeringsmaatschappij.
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

Bartie

#6 , 26 dec 2009 08:46

De discussie teruggebracht tot de essentie:

Er is een pv opgemaakt. Wat is daarmee gebeurd? Bel desnoods maandag eens naar het politieparket met het pv-nummer en vraag wat ermee gebeurd is.

Alle verzekeringsproblematieken zijn ondergeschikt aan het feit dat er een oordeel moet komen omtrent de aansprakelijkheid. En uiteindelijk, als er te veel discussie is, zal een Rechter (hetzij strafrechtelijk, hetzij burgerrechtelijk) een oordeel moeten vellen over de aansprakelijkheid.

Bent u rechtsbijstandverzekerd? Vraag desnoods bijstand van een advocaat via uw rechtsbijstandverzekeraar in de autopolis. Dát kan de druk opvoeren.
Dit bericht betreft geen officieel juridisch advies. Vaak hangt alles af van feitelijkheden, die pas uit lezing van de officiële gegevens blijken...

paradis
Topic Starter

#7 , 28 dec 2009 12:41

vandaag naar onze agent geweest en het niet opgelost geraken ligt aan het verslag opgemaakt bij de aanrijder daar staat in dat de schade bij het aanrijdende voertuig lager wordt vastgesteld dan bij onze auto , kan wel zijn maar punt 1 moet er schade te bewijzen zijn aan het andere voertuig mijn dochter is met haar BMW in den onze gereden bij haar niks te zien en bij ons 3000€ schade !!! alles is hersteld zonder problemen .Punt 2 nog maar is aangehaald dat de reconstructie kan maar wel met de genoemde bestuurder en op de plaats van de aanrijding met de getuigen en liefst deze maand nog nu staat de kerststal er nog wat de doorgang op de parking bemoeilijkte. Doen wij nu moeilijk met dit te vragen... blijkbaar wel maar na een jaar wordt ge wel lastig doen

Wordt vervolgt

Franciscus

#8 , 28 dec 2009 14:41

Zoals Bartie ook al aanhaalde - We vergeten eventjes het al dan niet moeten opstellen van een pv als het een vluchtmisdrijf op een al of niet openbare plaats.
De politie heeft dan toch PV opgesteld - wat staat er in het PV hoogte schade - wat hebben zij gedaan met de vluchter - deze moet door hen of door de zone waar hij woont 'dadelijk' opgespoord en gehoord worden. Ook het voertuig moet bekeken worden en de schade genoteerd / gefotografeerd ( als ze een fototoestel hebben. dader ( bestuurder) dient gehoord. Indien in dezelfde zone of dichtbij worden de wagens bij twijfel tegen elkaar gezet om te zien hoe wen wat de schade kan overeenkomen.
Dat het PV achteraf toch niet doorgestuurd wordt doet niets ter zake.
Standaard kan het via PV nr opgevraagd worden aan het politieparket ( uitz de APO's die bij de politie blijven) . Uw advocaat zal wel weten hoe die op tevragen.

paradis
Topic Starter

#9 , 19 mar 2010 10:57

Aangepaste versie
Laatst gewijzigd door paradis op 23 mar 2010 12:07, 1 keer totaal gewijzigd.

scorpioen

#10 , 19 mar 2010 18:09

we zullen ons er bij moeten neerleggen dat deze zaak niet in ons voordeel zal uitdraaien
Je krijgt een schrijven dat de zaak voor advies aan een advocaat wordt voorgelegd en zegt dan dat de zaak niet in uw voordeel zal uitdraaien. Dat begrijp ik niet. Je kent dat advies van die advocaat toch nog niet? Waarom neem je geen contact met de advocaat om de zaak te bespreken? Heb je trouwens zelf die advocaat gekozen? Je hebt vrije keuze van advocaat en kan dus zelf kiezen aan welke advocaat de zaak voor advies wordt overgemaakt

scorpioen

paradis
Topic Starter

#11 , 20 mar 2010 13:53

Aangepaste versie
Laatst gewijzigd door paradis op 23 mar 2010 12:06, 1 keer totaal gewijzigd.

Franciscus

#12 , 20 mar 2010 13:56

Aan originele poster- is het mogelijk om de namen uit uw postings te halen.
Is bijna mogelijk om naam en adres van tegenpartij te vinden.
PS deze lezen misschien mee

paradis
Topic Starter

#13 , 23 mar 2010 12:21

Beste Ik heb de laatste 2 postings nagelezen en gelijk maar verwijderd , het lost toch niks op , maar als de frustratie hoog zit doet het wel is goed dat ge dat van u af kunt schrijven , en ja dan krijgt de tegenpartij ook een naam ,mijn excuses daarvoor .
vriendelijke groeten

Terug naar “Verkeersongevallen”