Mijn pa is overleden laastleden,nu blijkt dat mijn moeder een aanpassing langst leeft al heeft laten akteren, in het psychiatrich centrum Beernem, de notaris is daar langs geweest. Volgens de notaris geen enkel probleem!! Liegt dat ze omver valt, maar de center waren belangrijker. De doctor wacht met een attest van geestesgezondheid te geven. Wat kan ik doen? Heeft het zin een discussie geestesziek,handelsbekwaam, en dergerlijk aan te gaan, kan ik als enige erfgenaam op alles bewarend beslag op alles onroerend en roerend leggen om te voorkomen dat mijn moeder mij onterft?,wat ze volgens familieleden van plan is? mvg
- Inderdaad proberen de handelingsonbekwaamheid van uw vader in te roepen.
- Uw moeder kan u, als enig kind niet volledig onterven. Je hebt hoe dan ook nu al de blote eigendom van de gehele nalatenschap van uw vader. Indien uw moeder komt te overlijden, dan zal u als enig kind alles erven, tenzij ze een testament opgemaakt heeft dat er anders over beslist. In dat geval heb je, door je wettelijke reserve, sowieso recht op de helft van de nalatenschap van uw moeder.