We zijn met een aannemer in zee gegaan voor renovatie van de badkamer.
Deze zou 10 tot 12 werkdagen duren.
Heeft in totaal echter 18 dagen geduurd.Dit tot onze frustratie maar we begrijpen dat dingen kunnen tegen gaan.
We betaalden reeds 2 facturen van elks 30%.
Nu kregen we een derde factuur van nogmaals 30% met het verzoek deze binnen 5 werkdagen te betalen (nu dus)
De badkamer was echter nog niet half klaar dus stelden we de betaling uit. Hij beweerde dat de badkamer zou klaar zijn tegen vrijdag, tevens ook de dag dat de factuur moest betaald zijn.we zeiden tegen elkaar dat we dan wel zouden wachten tot vrijdag om te betalen.
Nu blijkt dat de badkamer zwaar te wensen overlaat...
Plinten niet geplaatst
Voegwerk niet naar behoren
Schilderwerken niet goed
Mengkranen die niet werken zoals het hoort( klikken niet vast op 40graden en de temperatuur komt amper boven de 40 graden uit)
Kitwerk niet klaar
Tegels die niet recht hangen,te klein gesneden waardoor een enorm grote voeg ontstaat
Meubel zit niet goed in elkaar
Handdouche komt los van de muur als we het water open zetten
En zo kan ik nog even doorgaan
Aannemer erkent de meeste problemen en beloofde deze te komen verhelpen.
Nu is de vraag wat we moeten doen met die laatste factuur
Betalen zonder meer en hopen dat hij effectief de problemen oplost? Als hij niet meer opdaagt zijn wij al 21500€ kwijt voor een half afgewerkte badkamer
Betalen we een deel(tje) en de rest bij deftige afwerking? Met dan het risico op aanmaning tot betaling?
Niks betalen? Tot alles opgelost en naar onze zin is?
Na deze factuur zou nog een factuur volgen van 10%