Enkele weken geleden is onze hond aangevallen door een andere hond, beide honden waren aangelijnd. De eigenaar van de andere hond gaf onmiddellijk toe dat het haar fout was ... haar hond is agressief naar andere honden als hij aangelijnd is en is hiervoor in behandeling bij een dierenpsycholoog. Ze rade ons aan naar de dierenarts te gaan, welke zij ging betalen. Vermits onze hond gewond was aan het oog zijn we onmiddellijk op consultatie bij de dierenarts geweest ... kostprijs 153€ (viel gelukkig mee en er waren geen blijvende letsels).
Toen we de rekening presenteerden ging ze het plots regelen via de verzekering ... enkele dagen later kregen we te horen dat de verzekering weigerde te betalen omdat het bedrag minder was dan 500€ (vrijstelling) ... zelf betalen wou ze ondertussen ook niet meer doen. We wilden klacht neerleggen op het politiebureau maar de politie wou van het voorval geen pv opmaken (we hadden nochtans een getuige die heel het gebeuren heeft gezien).
Via mijn eigen rechtsbijstand zijn er enkele brieven naar haar geschreven om toch maar tot betaling over te gaan .... Het enige dat zij nu zegt is "Zie maar dat ge aan u centen geraakt". Ze maakt gewoon misbruik van het feit dat niemand voor 153€ een advocaat onder de arm neemt en naar de rechtbank stapt.
Zijn er nog andere middelen die wij kunnen aanwenden om onze onkosten te recupereren ? Wij gaan niet dood van 153€ maar voor mij is het gewoon het principe en ik huiver van mensen die hun verplichtingen trachten te ontlopen.