Hallo allemaal,
Ik heb geen Belgische verblijfskaart meer (een E+ Kaart) door diefstal. Momenteel ben ik dus ook gedomicilieerd in Roeselare maar ik kan mij niet naar daar verplaatsen omdat ik daar met de dood bedreigt wordt door een groep jongeren.
Stad Roeselare weet dat maar wilt mij niet helpen, dat hebben ze ook heel duidelijk tegen mij vertelt. Want ik vroeg hun of het mogelijk was om mijn ID aan te vragen in Gent... en ik kreeg een simpele nee.
De vorige keer dat ik op reis ging via Brussel Charleroi Airport, lieten ze mij bijna niet door. Ik heb namelijk een BULGAARSE identiteitskaart voorgelegd aan de grenspolitie maar ik werd de hele tijd om een Belgische ID gevraagd.
Waarom? Een Bulgaarse identiteitskaart is toch voldoende om te reizen binnen de Europese Unie? Mij werd schreeuwend vertelt "De volgende keer dat je geen Belgische identiteitskaart/verblijfskaart kan voorleggen, zal je een boete van 250 euro krijgen. Ik laat jou nu gaan, maar los het op voor de volgende keer."
Op 1 september heb ik weer een vlucht van Brussel Charleroi naar Varna, Bulgarije.. zal ik weer in de problemen komen?
Alvast bedankt allemaal.