Hey iedereen,
Via deze weg hoop ik een beetje duidelijke informatie te krijgen. Ik schets even mijn situatie:
Op 4 maand zwangerschap ben ik met de biologische papa uit elkaar gegaan. In grote lijnen wou hij het kind niet. Er is verder geen contact meer geweest. Mijn dochter is dus enkel door mij erkent.
Ondertussen voed ik haar al 3,5 jaar alleen op.
Vandaag kwam er geheel onverwachts een bericht van hem. Hij wil zekerheid dat M. echt zijn dochter is door een DNA test. Reden: hij heeft een nieuwe vriendin waar hij eerlijk tegen wil zijn, maar dan moet hij wel eerst 100 procent zekerheid hebben. Hij heeft tussen de lijnen door ook gedreigd als ik niet vrijwillig dna test laat uitvoeren, hij het via een advocaat zal regelen.
Ik weet even niet wat ik hier mee moet.. in hoeverre moet ik hier in meegaan? Kan hij dit zomaar eisen van mij? Of moet ik gewoon wachten tot hij het wel via de officiele weg aanvraagt?
Hij beweert ook niets meer te willen dan bewijs op papier. Maar kan hij na bijna 4 jaar nog andere zaken gaan eisen.
Ik wil echt niet dat mijn meisje haar leven overhoop wordt gehaald.. ben hier zo bang voor