Hallo,
Ik wil zelf ontslag nemen wegens een paar persoonlijke projecten die ik wil uitvoeren en ook een beetje omwille van mijn baas. Zelf ik heb ik nog geen ander werk gevonden, maar financieel zit het goed, en kan ik nog een tijdje voort. De bedoeling is wel om op termijn (binnen 2 maand) opnieuw werk te hebben. Ik werk voor een kmo.
- Het is nu bv zondag, ik leg de opzegbrief op de bureau van mijn chef dinsdag wanneer hij er is. Wanneer gaat de opzegging in ? Vanaf de maandag erna ? Dus ik ben een week verloren of niet ? Welke datum zou ik moeten vermelden ? We zijn nu 31/08, moet ik 01/08 melden in de brief of 08/08 ?
- Stel dat hij moeilijk doet en hij wil niet tekenen ? Aangetekend opsturen ? Maar wat als ze niet willen tekenen ?
- Als hij niets wil tekenen heb ik zin om s'avonds gewoon naar huis te gaan, en niet meer terug te komen, maar ik veronderstel dat dit niet zomaar kan ? Ik zal dan niet zomaar een uitkering kunnen vragen en zal het moeten redden met de opzegvergoeding (loon + vakantiegeld). Rva zal het moeten goedkeuren, maar ik ben er haast zeker van dat ze dit niet goedkeuren.
Dit is natuurlijk alleen in worst case scenario. In het zelfde geval tekent hij natuurlijk, maar ik wou toch even weten wat de mogelijkheden waren.
Alvast bedankt voor de reacties !
James