Vandaag heeft buur een paraplu recht voor mijn raam geplaats, zijn 2 appartementen op gelijkvloers en voor mijn gevel (met regenkapje boven voordeur) is er een strook van 80cm voor mijn prive gebruik, de parasol staat dan ook op exact 80cm van mijn gevel dus op zich ok..
Vindt toch niet aangenaam dat dit recht voor mijn raam staat, ook niet zo veilig en moet nog blijken maar wsl ook niet aangenaam dat wanneer die parasol open staat lichtinval weg is en wou weten of dit mag, in statuten vindt ik hier niks over terug, wel dat aan terrassen niks mag komen maar niks specifiek over de koertjes op gelijkvloers, vroeger stonden er bloembakken maar zoals te zien is zijn deze tijdelijk weggenomen, dit gaf wel goed zicht op grenzen en ook van hoogte ok.
Besef dat ik met al deze burenzaken (zie ook andere threads) naar vredegerecht zal moeten, jammer dat zo moet en ben zelf altijd bereid om zaken te bespreken maar ben kinderachtig gedrag moe en voor ik advocaat aanspreek (syndicus doet niks) wou ik al vragen of dit mag, wil ook niet onterecht zaken aankaarten en besef dat situatie zicht op zaken zeker beinvloed.