Hallo,
Ik en mijn vriendin zijn nu ongeveer 2 jaar en 8 maanden samen. Wij zijn echter niet gehuwd, maar binnenkort gaan we wel feitelijk gaan samenwonen. Mijn vriendin heeft een dochterje van 2 jaar en 1 maand. Het is zo dat de "biologische vader" van haar kind in d etijd toen ze nog maar net wist dat ze zwanger was tegen haar zei dat ze abortus moest doen en dat hij niet met het kind wou te maken hebben met als gevolg dat hun relatie stuk gelopen is. Een viertal weken later heb ik haar toen leren kennen en ze vertelde me alles waarop ik heb ingestemt om samen met haar en haar toekomstge dochter een mooie toeomst uit te bouwen. Tot op de dag van vandaag zijn wij nog altijd héél gelukkig samen en aanzie ik haar dochter als de mijne, zij kent ook niemand anders, ik ben voor haar haar papa.
Nu is het zo dat mijn vriendin gisteren 29/09/2008 een sms heeft ontvangen van de biologische vader van het kind waarin hij vraagt om eens samen te komen i.v.m de erkenning van het kind door hem. Ikzelf en mijn vriendin willen dit echter niet mede door het feit dat hij er nog geen seconde heeft naar omgekeken. Ik weet nu ook dat wanneer hij geen toestemming krijgt van d emoeder (mijn vriendin) hij haar kan dagvaarden voor de Rechtbank van Eerste Aanleg om op die manier een DNA test te vragen. Nu is mijn vraag aan jullie ofg ik hier iets kan tegen doen zodanig dat hij ons met rust laat en hij dus niet de papa van het kind kan worden. Wij zien dat zeker en vast niet zitten vandaar dat ik overweeg om het kind te erkennen of te adopteren.
Wat is jullie advies naar mij toe?
Kan ik mij ergens "safe" zetten tegen hem
Wij willen gewoon een normaal en rustig leven zoals nu zonder hem.
Alvast bedankt voor jullie deskundig advies!!
Mvg,
Kurt