Ik ontving een LEZ boete van het Brussels Hoofdstedelijk Gewest omdat ik met mijn voertuig aan het rijden was in een lage emissiezone te Brussel.
Nochtans was mijn voertuig tijdens die dag in garage te Asse (waar de lage emissiezone niet van kracht is).
Ik stuur een bezwaarschrift met genoeg bewijzen (email, whatsapp berichten etc. ) maar deze wordt verworpen met als "het is niet aan Brussel fiscaliteit om de identiteit van de bestuurder van het voertuig vast te stellen, de houder van het voertuig wordt beschouwd als de bestuurder van het voertuig, tot het tegendeel met bewijsmateriaal is bewezen. Nochtans was er bewijsmateriaal genoeg.
Het enige dat ik nog kan doen als ik niet akkoord ga met de beslissing is een gerechtelijk beroep indienen bij de politierechtbank via gemotiveerd verzoekschrift op tegenspraak.
Garage zelf reageert niet op mijn vraag om deze boete te betalen.
Graag had ik een verzoekschrift op tegenspraak bij de politierechtbank ingediend maar wil dit uiteraard doen zonder advocaat, zodat deze onterechte boete mij niet nog meer geld gaat kosten.
Kan iemand mij helpen met voorbeeld brief of de nodige stappen uitleggen.
Alvast dank.