Ik wens ontslag te nemen, maar zit verveeld met mijn verlofperiode.
Ik hoef maar 2 weken opzeg te doen maar ben 4 weken in verlof. Ik wil de opzeg pas laten ingaan halverwege mijn verlof zodat ik tot het eind 'tewerkgesteld' ben onder mijn huidige wg.
Ik wil mijn wg liefst vooraf mondeling verwittigen, zodat men op de hoogte is van mijn vertrek en de ontslagbrief niet uit de lucht komt.
Ik vrees echter dat men als reactie op mijn mondeling ontslag zelf ontslag geeft waarbij verlof de periode van opzeg verlengd en ik nadien nog 4 weken bijkomend opzeg moet doen.
Kan een wg een wn ontslaan omdat hij verneemt dat die binnenkort zelf weggaat?
Klinkt misschien overdreven maar ik heb weinig vertrouwen in de wg (deels reden waarom ik weg ga) en vrees dat mijn ontslag hen niet zal bevallen waardoor ze een tegenaanval zullen proberen. Dus ik ben verscheurd tussen vooraf melden of gewoon sturen tijdens mijn verlof.
Bijkomende vraag; de firma staat ingeschreven op adres van productiezone, magazijn ed. Ikzelf, mijn directe baas, hr, directie... werken echter op een ander adres. Stuur ik mijn aangetekende brief best naar het officieel adres? Ook als hij daar niet de juiste personen zal bereiken. Of is enkel het adres op de brief van tel? Kan een afwijkend adres op de enveloppe gezien worden als geen rechtsgeldig ontslag?