Ik ken (nog) geen bedrag van de schade maar het zal in elk geval niet goedkoop worden en heel delicaat zijn. Ik had op aanraden van de advocaat getracht een aannemer te contacteren om te komen kijken en al een eerste gedacht van kosten te krijgen, maar van de 4 dat ik gecontacteerd heb, hebben er 3 niks meer laten weten. De 4de heeft gisteren laten weten dat een ramenplaatser 10 jaar aansprakelijk is voor zijn geleverde werk en wanneer zij aan onze ramen zouden komen sleutelen, zouden zij die verantwoordelijkheid over nemen. Daar stonden ze niet voor te springen zeiden ze.Uiteraard is het zelfs beter een deskundige door de rechtbank te laten aanstellen.
Ken natuurlijk niet het bedrag van de 'schade'
Het u een rechtsbijstandsverzekering (algemene verzekering ) die ook contractuele fouten dekt?
14 mei 2021Koen Geens gelooft erg in de rechtsbijstandsverzekering. Net zoals gezondheid is recht heel erg belangrijk voor mensen. Wie een verzekering heeft, is minder bang om juridisch advies te vragen. coronacrisis Digitalisering Justitie in transitie Koen Geens
Klopt het dat die kosten rond de 800€ zijn of is dat inderdaad 2200€?Bij dergelijke disputen zal de rechtbank ALTIJD een gerechtsdeskundige aanstellen, voorschot voor te schieten door de aanleggende partij en terug vorderbaar van tegenpartij (als zij verliest).
Totaal nutteloos dus een eigen expert vooraf een verslag te laten opmaken (zijn dubbele kosten)
Aangezien er in hun algemene voorwaarden geen wederkerigheid is, wil ik die zelf toepassen door hetzelfde bedrag van hen te eisen als zij van mij eisen bij niet-naleving van het contract. Dit bedraagt minstens 30% van het factuurbedrag.Hangt van feit en rechtbank af.
Meestal voor verliezer.
Dus een slecht geplaatst schuifraam met een dorpel die niet in de mortel ligt en zonder waterkering + al de rest dat ze uitgestoken hebben, moet ik laten passeren? Ja hallo1. De meest gerede partij moet deskundige betalen vooraf (partij die deskundige nodig heeft, u dus)
2. Deskundige is 2.500-10.000€; 2.500 € is aan de lage kant
3. U dient de uw vordering aannemelijk te maken, maw verslag van een eigen deskundige is daarvoor nuttig om aannemelijk te maken dat aannemer schade heeft veroorzaakt.
4. Indien u schade geen 15.000€ bedraagt dan geven wij een negatief advies en beginnen er niet aan… want de kansen dat je uit de kosten komt zijn klein
Dat is net de reden dat onze advocaat zei dat het er ging op aan komen om de aannemer zo snel mogelijk te dagvaarden. Maar nu laat hij zelf anderhalve week passeren zonder nog iets te laten weten. Ik weet dus ook niet wat er al dan niet gebeurd is.U moet dat niet laten passeren, maar besef dat u snel met advocaats en expertisekosten aan dat bedrag zal zitten… en er geen garantie is dat bvb aannemer intussen niet failliet gaat e.d.
Zo snel mogelijk dagvaarden is geen enkele garantie van succes als die aannemer al een faillissement beoogt. Een gerechtelijke procedure zou immers jaren duren.Dat is net de reden dat onze advocaat zei dat het er ging op aan komen om de aannemer zo snel mogelijk te dagvaarden. Maar nu laat hij zelf anderhalve week passeren zonder nog iets te laten weten. Ik weet dus ook niet wat er al dan niet gebeurd is.
Is dit normaal in de advocatenwereld?