#1 , 24 jun 2022 12:58
Hallo,
Vriendin maakte promotie naar werfleider bij een aannemingsbedrijf.
Haar contract werd aangepast, met werkuren van 06:00 tot 14:30, een opslag van 500 € bruto, en beschikking over bedrijfswagen, prive gebruik, en werfbezoeken.
Wat niet in contract staat maar wel geeist wordt :
- Werken van 06:00 tot 18:00 TEN MINSTE !
Dus niet werken tot 14:30, en indien nodig later, maar werken tot 18:00 en indien nodig later !!
Wat mij nogal een verschil lijkt.
- Auto blijkt uitgerust met track / trace systeem. Zonder dit te vermelden, noch mondeling noch schriftelijk. Nu blijkt dat ALLE andere werfleiders, collega's, en het managment simpel iedere beweging van de auto kan volgen, zowel tijdens werkuren als daarbuiten ! En alsof dat nog niet erg genoeg is , zelfs de historiek kan bekijken. Iedereen die toegang heeft tot het systeem, kan elke nummerplaat volgen, en traceren. ( Behalve die van het management natuurlijk).
Mijn vragen :
Is het eisen om ten minste 12u per dag te werken niet in strijd met de wet? Zo ja, weinig aan te doen waarschijnlijk aangezien het niet in contract staat.
Het track en trace, is dit niet wettelijk geregelmenteerd over wat wel en niet gedaan wordt?
Er is geen auto beleid ondertekend.
Ik ben verbaast dat er nog zulke bedrijven bestaan, die deze praktijken durven toepassen, en dat ze er nog blijken mee weg te komen ook.
Alvast bedankt voor de info.