Onderstaande is gebeurt op luchthaven van Zaventem aan de bagage controle.
Ik had mijn bagage op de band gelegd voor controle zo ook mijn partner. De bagage van mijn partner had een bijkomende check nodig. We halen onze goedgekeurde bagage van de band om de veiligheidsbeambten te vergezellen. Hierbij ziet mijn partner een kettingkje op de grond liggen. Hij zegt me raap dat eens op. Ik doe dat denkende dat dit van hem is en steek het weg. De bijkomende controle van de handbagage gaat in zijn werk, er moet wat langer gezocht worden dan normaal ( naar 3 rondellen). Uiteindelijk mogen we vertrekken wegens vals alarm. Hierdoor vergeet mijn partner dat bewuste kettinkje. We gaan iets eten en worden kort hierna aangesproken door veiligheidsbeambten of we soms een kettingkje GEVONDEN hebben. Beide verschieten we omdat dit totaal uit onze gedachten gegaan was. En antwoorden direct : oooooch ja shit. We moeten meekomen en krijgen de hele politionele werking over ons. Vingerafdrukken, foto’s.
We moeten documenten( tenlastelegging, rechten) ondertekenen en terugkomen voor een verklaring op een later tijdstip.
“Bedrieglijke verberging aan de fouille “
Mijn partner heeft dat kettingkje nooit aangeraakt en krijgt eveneens dezelfde papieren.
Op de beelden is ongetwijfeld te zien dat we effectief dat uit het oog verloren zijn na de controle van de bagage, mijn partner had de intentie om het daar af te geven maar is dat vergeten door uitladen bagage.
- wat gebeurt er verder?
- wat zijn de mogelijke consequenties?
- wat kunnen we best doen? Advokaat verhoor,…
Alvast hartelijk dank voor bovenstaande te lezen en ons te willen voorzien van juridisch advies.
Wij zijn echt van de kaart, een vakantie zou genieten moeten zijn. Nu is het constant dubben dubben en wenen.
Dank u