Verleden jaar koop ik me een nieuwe droogkast bij Coolblue. Merk whirlpool type AAA.
Van begin af aan duurt het uren (met programma) dat de was droog is. Echter is de was niet droog(wakkig) en ruikt mijn was omdat deze te lang in de droog trommel zit. Een paar maand geleden laat ik dan toch een techniek er, onder garantie, komen. Deze zegt me dat de droogkast niet nieuw is en dat deze al eens hersteld is, de motor en schoepenwiel word vervangen. We nemen de droogkast terug in werking en merken dat er niets is verandert. Een tweede tecnieker komt langs en deze schrijft dat het door verkeerd gebruik is dat de machine niet werkt en rekent me 200€ kosten aan, die ik niet betaal!! Coolblue is nu momenteel in onderhandeling over die laatste techniek er. Echter, nu krijg ik de eindafrekening van de elektriciteit met een torenhoog verbruik. Het dubbele van de jaren ervoor,. Nu blijkt, als ik de droogkast laat draaien heb ik een torenhoog verbruik, buitensporig verbruik. Mijn vraag, hoe los ik deze situatie op? Kan ik iemand verantwoordelijk stellen voor het torenhoog verbruik? Moet ik Coolblue daarvoor verantwoordelijk stellen?