Ivm due diligence eea. nagevraagd bij de gemeente. Deze komen met onderstaande reacties. Ik heb om verduidelijking gevraagd, maar de gemeente is zeer traag. Ik zal deze vraag ook nog via de notaris laten lopen maar was zelf benieuwd.
Bewoning
Permanente bewoning is niet toegelaten.
De steden en gemeenten zijn verplicht om mensen in te schrijven ook al zijn het adressen waar geen bewoning is toegelaten. (wetgeving Tobback)
De stad ###### heeft in juni 2020 het handhavingsplan ruimtelijke ordening goedgekeurd met prioriteiten.
Voor het onderstaande pand zal er op stedenbouwkundige basis opgetreden worden met volgende prioriteiten :
- Schendingen inzake functiewijzigingen: het gebouw is vergund als industrieel gebouw
- Schendingen inzake niet-vergunbaar wonen: niet-vergund wonen in recreatiegebieden, ruimtelijk kwetsbaar gebied en openruimtegebied wordt prioritair behandeld
Nu Begrijp ik uit dit schrijven dat hoewel de wetgeving Tobback bewoning van alle adressen toelaat, er opgetreden gaat worden tegen illigale bewoning door de ruimtelijke ordening, en verdere bewoning door een nieuwe koper dus risicovol is?
Mvg, Jordy.