Ik heb dit even nagekeken. Betreft wel degelijk een "raamovereenkomst voor tewerkstelling van flexi-jobwerknemer". In deze overeenkomst staat onder mijn naam zelfs "X hieronder aangeduid als flexi-jobwerknemer"
"Artikel 1: Deze overeenkomst legt het kader vast voor een toekomstige tewerkstelling als flexi-jobwerknemer. Bij iedere effectieve tewerkstelling wordt een flexi-jobovereenkomst gesloten voor bepaalde duur en/of een bepaald werk. .... (gaat nog even zo verder)"
De belangrijkste vraag...het PC... Helaas heb ik nooit een loonfiche ontvangen. Ik heb deze nu wel aangevraagd en hoop hier snel een antwoord op te krijgen.
Alvast bedankt!
Het kan niet dat je loon hebt ontvangen, maar dat je géén loonfiche kreeg. Contacteer dus zeker je werkgever. Meestal worden loonfiche digitaal aan werknemers bezorgt.
Indien je je loonfiches niet gekregen hebt moet je je werkgever (niet het sociaal secretariaat) erop wijzen dat hij/zij verplicht is om je deze te bezorgen.
Zolang niet duidelijk is onder welk PC je valt, kunnen we je vraag uiteraard niet beantwoorden.
Net de loonfiche gekregen.
PC220.
Op de loonfiche staat wat mijn maandloon is, hoeveel ancieniteit ik heb (9j9mnd...geen idee van waar dit komt, want heb er maar 1 dag gewerkt). Er staat ook dat ik alleenstaande ben, wat niet correct is (werd ook nooit gevraagd).
Het klopt inderdaad dat flexijobs in PC 220 niet toegelaten zijn. Je sociaal secretariaat kan je inderdaad dan niet als dusdanig uitbetalen. Contacteer je werkgever ook zeker om te laten weten dat je anciënniteit niet klopt.
Als je persoonlijke situatie (burgerlijke staat, kinderen ten laste, je adres, ...) is verandert, ben jij alleen verantwoordelijk om je werkgever daarvan in te lichten. Indien je dat niet doet, kan je van je werkgever niet verwachten dat hij/zij dit kan weten. Wees dus proactief en licht je werkgever in als je situatie wijzigt.
PAS OP, afhankelijk van wat fout is, kan dit gevolgen hebben op de belastingen die je zal betalen via de belastingaangifte.
Ben je gesyndiceerd? Breng hen hier dan zeker over op de hoogte.
Ben je niet gesyndiceerd? Neem dan zeker contact op met een advocaat om advies in te winnen, want de hele discussie over het PC moet zeker verder uitgeklaard worden.
Je kan uiteraard ook zelf contact opnemen met de FOD WASO via
Tel. : 02 233 41 11
E-mail :
[email protected]