Geachte,
Ik heb hier enkele uren doorgebracht om al enkele nuttige zaken te vernemen waarvoor dank.
Ik integreer ze graag in mijn persoonlijke uiteenzetting.
Ik heb voor mijn huidige halftime een document behoud van rechten op voltijdse basis.
Ik zou vanaf 2023 willen overgaan op 2 dagen werken ipv 2,5 dagen.
Ik vernam al dat mijn contract zal moeten opgezegd worden en vervangen worden door een nieuw contract.
Klopt dit ?
In mijn huidige bedrijf is 38/uur week de basisnorm en ik zit als bediende in het PAR 200
De gekende berekening is als volgt 38x52=1976 ; 1976/3 =659 ; 659/52 = 13 afgerond.
Volstaat twee dagen werken aan 6,5 uur om het jaar van 104 gewerkte dagen zeker te kunnen claimen ivm pensioen jaren opbouw ?
Pittig detail is dat het bedrijf 5 dagen extra vakantiesluiting voorziet en ik daarvoor vandaag ook dagelijks wat langer moet werken.
Zal dit geen valstrik worden in de berekening van de 104 dagen regeling en of hoe kan ik dit voorkomen dat dit fout loopt ??
Gezien ik nu halftijds werk zal mijn nieuw behoud van rechten slecht werking hebben op de halftime en niet langer op de full-time voor opbouw pensioen.
Ik ben op 5 jaar voor mijn vervroegd pensioen en heb duidelijk zicht op mijn reeds opgebouwde rechten via My-pension.
Dank voor enkele toelichtingen en bevestigingen waar mogelijk.
Mvg,
Claudia