Beste forumleden
Ik heb vandaag 2 verschillende brieven gekregen van de politie met uitnodiging tot verhoor. Allebei Salduz 3, enkel de feiten zijn verschillend (oplichting met internet/misbruik van vertrouwen)
Ik weet waarover deze feiten gaan en ik geef dit eerlijk toe. Ik heb geen excuses voor mijn daden en ik weet dat het illegaal is. Het moet een som zijn geweest van ong. 150€ die ik heb “gestolen” van een geïnteresseerde koper d.m.v. overschrijving sedert begin 2021.
Ik ben van plan om volledig eerlijk te zijn op het verhoor en me niet te beroepen op het zwijgrecht. Mijn vraag is nu, mag ik na het verhoor naar huis gaan? Of kunnen ze besluiten om me vast te houden na mijn bekentenis? Ik heb ook indertijd meerdere mensen opgelicht en ik ga hier ook volledig eerlijk in zijn.
Mijn vragen zijn dus; mag ik na het verhoor naar huis gaan? Of zullen de inspecteurs besluiten me in hechtenis te nemen?
Gaat dit zeker tot een rechtszaak komen? Welke straffen mag ik verwachten? Is een gevangenisstraf 1 van de mogelijkheden?
Alvast bedankt voor jullie reacties.