Korte schets… overleden ex partner laat 3 minderjarige kinderen na waarvan de oudste bij mij en 2 anderen bij ander persoon.
Zijn ouders regelen de begrafenis en bespreken dan veel met begrafenisondernemer. Ikzelf was al aan informeren bij de notaris voor een verwerping daar ik weet dat er nog een schuld openstaat ( met mij) van een restschuld hypotheek. Nu krijg ik van zowel de ouders als de andere mama te horen dat ik moet wachten want “als ze dit weten wordt huurhuis verzegeld “ en kunnen we niets meer bekijken van kleine herinnering voor de kinderen enz. De andere mama staat dus nog op contract ( feitelijk) samenwonend.
De begrafenisondernemer heeft hun dit advies gegeven. Ze willen anderzijds ook bekijken wat de opgebouwde reserves mss nog opleveren.
Kan ik eventueel voor veiligheid apart een verzoek indienen van aanvaarding onder voorbehoud ( heb meer schrik dat ze door onbewust alles te regelen ze de erfenis aanvaarden en dan spijtig genoeg dan,dit enkel haar en de 2 andere kinderen hun probleem wordt).
Evenals ik me afvraag omdat ze allemaal minderjarig zijn, wie met de tijd alles moet opzeggen ? Zijn ouders of wij uit naam van de kinderen ?