Waarom altijd bashen op wat door de overheid wordt georganiseerd?
Omdat het daar volstrekt vierkant draait, en dat "bedrijf"' dat afwentelt op zijn -betalende !- klanten.
Er zijn gevallen waar melding (of SMS) daags nadien pas binnenkomt.
Of nooit. Dat kan ook.
Hun boeltje wérkt stomweg niet betrouwbaar en De Lijn weet dat maar al te goed.
Maar hey, met zo'n knokploeg discussieer je beter niet op bus of tram ...
De houding van een aantal leden van dit forum hangt me werkelijk de strot uit, altijd maar aanzetten tot verzet en vooral mensen nog dieper in de miserie duwen.
We laten de keuze aan de Vraagsteller, en waarschuwen ook voor de mogelijke gevolgen die dat kan hebben - aangezien de vaststeller / bestraffer ook zelf de regeltjes opgesteld heeft waarmee die zichzelf in onschuld wast .
Niet iedereen hier is (ex) ambtenaar die dergelijke fratsen van overheidsadministraties maar blijft verdedigen ... gelukkig maar
Het is duidelijk dat De Lijn veel frustraties teweeg bracht en brengt en dat iedere discussie aangegrepen moet worden om te lijnbashen. Mijn persoonlijke mening over De Lijn doet er niet toe, maar op basis van de interpretatie van de gekende situatie, lijkt het erop dat de vraagsteller een terechte boete heeft gekregen, op basis van de gebruikersvoorwaarden van De Lijn.
1) Als je een ticket via de app aankoopt, volstaat het niet op enkel te betalen.Je moet het ticket na de aankoop, die eigenlijk meteen verschijnt in de app, eerst activeren. Zodra het ticket geactiveerd is verschijnt er een bevestiging in de app én krijg je een bevestigingsmail.
2) In de vraag wordt vermeld dat de zoon niet bekend was met de manier waarop een ticket aangekocht moet worden. In de FAQ op de website en via de app staat duidelijk hoe je een ticket aankoopt en moet gebruiken.
3) Ik werk niet voor De Lijn, ik ben géén ambtenaar (of ex ambtenaar) en ik heb helemaal géén belang bij het verdedigen van dit bedrijf, maar correct is correct.