Ik vul dit jaar voor de eerste keer een gemeenschappelijke personenbleasting in. Wat ik invul zijn (voor mijn vrouw en ik):
- Lonen (Fiche 281.10)
- Aftrek Hypothecaire Lening
- Aftrek Pensioensparen
- Aftrek Kinderopvang
Dat is alles. Als ik nu de berekening start, krijg ik echter deze melding:
"Daar u achterstallen hebt aangegeven, kan de simulatie van de berekening van de belasting nog niet worden uitgevoerd. U dient de gemiddelde aanslagvoet van de betrokken persoon voor het vorige jaar aan te duiden.
Deze aanslagvoet, samengesteld uit drie cijfers (tiental, eenheid en decimaal), bevindt zich onder het repertoriumnummer op het aanslagbiljet van vorig jaar. Het is voorgesteld onder het formaat "00,0 / 99,9". De aanslagvoet "00,0" is van toepassing op de belastingplichtige en de aanslagvoet "99,9" is van toepassing op de partner.
Gelieve de correcte aanslagvoet in te brengen in het formaat 00,0 of 99,9.
Indien u uw gemiddelde aanslagvoet niet kent, dan zal een standaard aanslagvoet worden toegepast. De gemiddelde aanslagvoet die in de berekening gebruikt is, wordt afgebeeld op de resultaat pagina."
Ik heb echter nergens "achterstallen" aangegeven. Is dit nu gewoon een verkeerde foutmelding en moet ik de aanslagvoet van de personenbelasting van mijn vrouw van vorig jaar ingeven of wat is de betekenis van deze melding / waar zou ik "achterstallen" kunnen ingegeven hebben "zonder dat ik het weet"?