hallo,
ik denk dat mijn ontslagbrief niet is opgesteld volgens de wettelijke regels:
de feite:
- ik kreeg dinsdag l.l. 19 April mondeling te horen dat ik (na 1 jaar en 2 weken in dienst) bedankt werd voor bewezen diensten.
- de dag erna, woensdag 20/4 ontving ik een aangetekende brief die het volgende vermeld:
" Gemeente xxxx, 19/4/2022,
Ondergetekende xxxxxxxxxx moet u tot zijn spijt bla bla bla. dat uw arbeidsovereenkomst wordt verbroken op datum van 19/04/2022.
Vanaf deze datum bent u dus vrijgesteld van alle verdere prestaties en bent u dus niet meer in dienst in de onderneming. Rekening houdend met uw ancienniteit in de onderneming zal u een opzeggingsvergoeding overeenstemmend met een opzeggingstermijn van 8 weken uitbetaald worden".
Ik denk dat een opzeggingsbrief moet bevatten de duur v/d opzegtermijn (is inderdaad het geval) en ook de aanvingsdatum v/d opzegtermijn ... ik weet nu niet of dit laatste punt hier aanwezig is. Men spreekt van 19/04 als verbrekingsdatum maar nergens zie ik de aanvangsdatum.
Volgens ik lees in de wet vangt de opzegtermijm aan 3 werkdagen na de betekening. Dit zou dus in mijn geval starten op maandag 25/4 en dit voor een periode van 8 weken. Als ik de aangetekende brief lees, krijg ik de indruk dat ze 19/4 naar voor schuiven als startdatum van die 8 weken.
Wat denken jullie ? En indien ik gelijk heb, wat zijn de gevolgen hiervan ?