Klopt, maar mijn redenering was eerder dat de kans groter lijkt dat het aan een probleem aan de snelheidsmeter gaat liggen als er voor de rest al vanalles mis is aan de auto (waarom laat je hem anders niet keuren?).Snelheidsmeter wordt niet gecontroleerd, noch gecalibreerd, noch geijkt op de technische keuring!!!
Dus keuring vervallen of niet doet niets af aan de werking van de snelheidsmeter
Als bestuurder moet je dat zélf nakijkenmaar heel specifiek staat er helemaal onderaan de opmerking van de vervallen keuring waar mijn werkgever nooit over gesproken heeft...
In Leuven is het niet altijd een boete van 58 euro. Ook daar en in Halle-Vilvoorde geldt dat er een "groot pv" wordt opgesteld voor een keuring die een jaar of langer vervallen is.De snelheidscamera stelt normaal alleen inbreuken vast bij snelheid. Als daarna blijkt dat uw keuring ook vervallen is, dan wordt dit mee vermeldt.
Aangaande de boete voor de keuring: dit hangt heel hard af van welk arrondissement van parket u onder valt. In de Limburg is het altijd groot pv en geen boete 58 euro. In Antwerpen -1jaar vervallen is een boete van 58 euro, +1jaar vervallen een groot pv. En dan in Leuvens arrondissement is het altijd een boete van 58 euro. Lang leve België.
Welk artikel hebben ze u ten laste gelegd voor de keuring? 59.6 van KB 1.12.1975?
Niet verwonderlijk; de toleranties zijn grotendeels afgeschaft, zodat er sneller geflitst wordt.ik rij 95% van de tijd van mijn werk met nedrijfs camionette naar huis via E19 Antwerpen richting Brussel. Ik heb weet van de trajectcontrole daar en van de extra flitspaal waardoor ik daar altijd jetzelfde tempo probeer te houden
Plots 3 boetes van ongeveer 120 euro door de trajectcontrole daar (thv km paal 32-32,6) telkens voor te hoge snelheid waarban de hoogste een 112km/u is (100km/u max toegelaten)