Beste,
Ik sta - met minstens dagelijks zware hoofdpijn of migraine - al zo'n 5 jaar 'op ziekenkas'. Ik zou me echter (op de momenten waarop mijn hoofd het toelaat) opnieuw nuttig willen voelen en het werk langzaamaan hervatten. De weg daar naartoe ligt echter bezaaid met onduidelijkheid. Kunnen jullie me helpen bij volgende of doorverwijzen naar een dienst die me daarbij kan helpen?
Ik sta momenteel nog ingeschreven bij mijn werkgever (nog niet ontslagen dus).
* Kan ik ontslagen worden tijdens mijn ziekte?
* Ik weet niet of ik terug voor deze werkgever kan gaan werken (gezien mijn toestand). Stel dat dat toch zou lukken, kunnen ze mij vanaf dan ontslaan? Daar hoor je namelijk veel verhalen over ...
* Als ik als zelfstandige in bijberoep iets wil opstarten of voor een andere deeltijds zou gaan werken, neem ik aan dat mijn ontslag meteen volgt?
* Stel dat ik ontslagen word; waar val ik dan op terug? Krijg ik dan een ziekte-uitkering van de CM of val ik terug op een werkloosheidsuitkering of ...?
* Waar kan ik best terecht om terug iets te beginnen (ivm papierwerk, wetgeving, ...) of welke weg moet ik daarvoor bewandelen?
Financieel is er geen buffer en zonder inkomsten kan ik mijn gezondheid niet onderhouden
Ik heb al via allerlei wegen naar antwoorden gezocht (online, acv, cm, webinars, ...) maar duidelijke antwoorden blijven uit en/of spreken elkaar tegen.
Weet hier iemand waar ze mij aan antwoorden kunnen helpen?
Alvast bedankt!
Groeten
Floris